verslag 2 Nigeria - Reisverslag uit Lagos, Nigeria van Terry Berends - WaarBenJij.nu verslag 2 Nigeria - Reisverslag uit Lagos, Nigeria van Terry Berends - WaarBenJij.nu

verslag 2 Nigeria

Door: Terry Berends

Blijf op de hoogte en volg Terry

25 April 2012 | Nigeria, Lagos

Hierbij weer even een update van mijn belevenissen in Nigeria. De tijd vliegt hier echt voorbij, zit er al bijna een maand! Mijn ticket heb ik al geboekt naar NL om mijn laatste tentamen te maken op de uni.
Ik vlieg 26 Mei met Iberia en heb een tussenstop in Madrid. Wel gek dat ik over een maandje alweer in Nl ben, wat wel lekker is om twee weken bij te komen van deze drukke stad en dan weer terug naar Africa.
De afgelopen weken heb ik al heel wat mensen leren kennen en het is top om samen te werken met zoveel verschillende nationaliteiten. For example, een marketing directeur die uit India komt vindt mijn thesis onderwerp helemaal geweldig en gaat me helpen de komende maanden een mooie thesis te schrijven. Afgelopen weken heb ik s'avonds en in het weekend leuke dingen gedaan. Een bbq thuis bij de general commercial manager, kwam iemand langs uit Congo met allemaal safari foto' s. Was geweldig mooi is dit continent en wil zeker meerdere landen zien zoals Kenya, namibie of Rwanda.. De champions league wedstrijden zijn nu erg spannend en die kijken we in het Heineken huis, heel leerzaam wat Heineken doet met branding. OP kantoor vermaak ik me prima, de projecten beginnen nu te lopen en ik begin alles een beetje te snappen. De eerste weken werd ik overloaded met informatie en enige keren de markt in geweest waar je als ' blanke' wordt gezien als iemand die de problemen van de klanten op komt lossen dus iedereen komt met vragen. De markt in gaan voor onderzoek is machtig mooi: de mensen, de hectiek, als enige blanke in een grote truck de weg op..erg leukk!! Je ziet dan echt hoe de mensen leven, zal wat foto' s ervan op fb zetten als ik tijd heb. De weken vliegen voorbij ook al maak ik hier lange dagen. Ik ben meestal rond 7.30 op kantoor en ga rond 19.00 terug naar guesthouse. S' avonds als we niets hebben is het heerlijk vertoeven thuis. Een prima flatscreen met dstv, afrikaanse UPC zeg maar met paar honderd zenders incl film kanalen etc. wel nice! koelkast wordt elke dag bijgevuld met cola en bier wat uiteraard gratis is. Wordt gekookt, was gedaan, kamer opgeruimd helemaal prima. Afgelopen maandag voor het eerst weze voetballen. Hier heb ik speciaal voetbalschoenen voor gekocht. Het is wel bikkelen, 2u non-stop rennen als een malle in een warme temperatuur, nu nog met spierpijn at the office haha..maar wel heerlijk helemaal los gaan! Koninginnedag komt er al bijna aan en heb al wat mails voorbij zienkomen met leuke dingen die georganiseerd worden, zullen wel weer leuke borrels worden. Ook worden de EK wedstrijden op groot scherm bekeken dus wordt wel nice! Mijn twee huisgenoten Frederik en Paul zullen binnenkort het guesthouse verlaten. Paul is klaar met zn stage en gaat over twee weken al terug naar A'dam. Frederik heeft een eigen huisje gevonden en zal ook zeer snel gaan verhuizen. Dus heb ik het rijk voor me alleen, king of the jungle! Er komt ergens in Juni weer een nieuwe stagair dus hebben we een chill huis om te delen. Als Paul weg gaat begin Mei, heb ik nog twee weken om keihard te studeren voor mijn tentamen en vlieg ik al weer terug. Eeen leuke toevoeging aan dit verhaal is dat iedereen op vrijdag iedereen in een traditionele outfit naar het werk komt. Dit ziet er echt grappig uit, allemaal bloemen prints en velle kleuren. Via mijn collega ben ik aan een tailor gekomen en zijn al mijn maten opgenomen. Voor 50 euro heb ik ook een mooi pak/jurk laten maken. Ik heb een effen donker blauw pak besteld en is toevallig gisteren binnen gekomen. Vrijdag ga ik deze dragen en ben benieuwd naar de reacties. Tijdens de vrijdagmiddag borrel ga ik waarschijnlijk de bar dienst draaien en in een jurk achter de bar staan, hoe mooi is dat haha.. Nog even voor de onbezorgde mensen, alles gaat prima hier! mijn chauffeur is net speedy consalez, wat U-turns maakt ie, weet alle backroads en vanochtend deed iemand de deur open en kwamen wij langs rijden, bamm onze spiegel ligt eraf. Dus meneer is vandaag weer naar de garage om de boel te fixen haha.. Dus je maakt weer wat mee..Dan is de airco weer kapot en dan zijn de banden bijna lek, stuur kapot, achhhh hoort er allemaal bij. De details zal ik besparen wat ik op straat zie anders worden er mensen ongerust;) Vanavond is het weer tijd om voetbal te kijken. Morgen ben ik uitgenodigd om bij de Managing Director een kleine cursus te volgen om thuis walky talkies te gebruiken voor de veiligheid ofzo, zal wel onder genot van een biertje zijn. Vrijdag hebben we een borrel/koninginnenacht in een oud ambassade huis (heb nog geen pannetjes, emmers, of wc' s nodig gehad haha;). Zaterdag ga ik waarschijnlijk de markt in om te kijken hoe de start van mijn project gaat. Kortom, genoeg leuke dingen op het programma..

Gr Terry

  • 25 April 2012 - 12:43

    Anita Van Ginkel:

    Geweldig om te lezen en ik merk het al..jij vermaakt je wel ;-) Ben benieuwd hoe die jurk je staat haha, wel ff een foto op fb zetten.
    Groetjes!

  • 25 April 2012 - 13:49

    Jan:

    Terry Blackberry! Wat maak je daar toch een dingen mee. Het lijkt me echt een wereldje voor jou als ik het zo allemaal hoor. Ik zie je daar wel lekker je ding doen. Jammer genoeg heb ik geen tijd om langs te komen! Echt weer een mooi verhaal met wat je allemaal doet!
    We drinken hier wel een biertje als je weer even hier bent!

    X

  • 18 September 2012 - 18:45

    Esther:

    ik hoor dat de negers daar lekkere grote luillen hebben
    is dat zo?want dan wil ik wel naar toe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Terry

Check hier al mijn foto's http://picasaweb.google.nl/braatworst16/

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 28672

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 31 Augustus 2012

Afstuderen Nigeria

Landen bezocht: