Ziek zijn in Afrika - Reisverslag uit Lagos, Nigeria van Terry Berends - WaarBenJij.nu Ziek zijn in Afrika - Reisverslag uit Lagos, Nigeria van Terry Berends - WaarBenJij.nu

Ziek zijn in Afrika

Door: Terry Berends

Blijf op de hoogte en volg Terry

16 Mei 2012 | Nigeria, Lagos

Hey allemaal,
Hierbij weer even een kleine update van mijn adventure in Lagos, Nigeria. Ik heb de afgelopen twee dagen in mijn bed door gebracht, dus mooi de tijd om weer even wat te vertellen wat ik allemaal globaal heb meegemaakt. Twee dagen in bed?? Yes, afgelopen zondag avond wou ik vroeg gaan slapen, vrijdag en zaterdag doorhalen tot 5u hakte er lekker in. Eenmaal proberen te slapen begon mijn maag te rommelen en kon ik met als gevolg de hele nacht naar de wc, diaree en spugen.. Maandag werd het nog erger en dus hele dag plat gelegen. Gisteren toch maar even voor de zekerheid naar de kliniek gegaan. Werd meteen doorgestuurd naar het Lab om mijn bloed te testen. Hier werd ik niet vrolijk van, bloed afgeven in een Afrikaans land, hygiene etc. Maar alles zag er netjes en verzorgd uit dus achja prima.. Gelukkig kreeg ik als uitslag geen rare ziektes te hebben. Heb een bacterie in mijn bloed. Zelfde wat ik dus op Bali had tijdens backpacken. Kreeg dus een antibiotica kuurtje mee voor een paar dagen, mooi excuus om even geen bier te drinken haha. Vanochtend naar kantoor geweest maar zag in Excel de cijfers draaien dus toch maar weer naar huis gegaan. Gaat nu al wat beter en morgen weer een poging wagen om naar kantoor te gaan. Kortom een mooie Afrikaanse ontgroening zoals ze hier zeggen, iedereen krijgt dat door het eten. Het is nog steeds wennen om een eigen kok te hebben die alles voor je doet. Het is echter wel super als je ziek, zwak en misselijk bent. Om het uur komt hij langs om te vragen of ik wat wil hebben en hij maakt echt alles klaar wat ik wil, wat een held!! ‘pappa Nigeria’ noem ik hem ook wel haha. Omdat het eten voornamelijk bestaat uit rijst en kip ben ik met de kok even het kookboek ingedoken om wat pasta recepten aan te wijzen. Krijg nu al elke dag goeie salades met avocado wat hier veel groeit! Erg nice! In het weekend eigen gemaakte pizza, hamburgers is zijn nieuwe ontdekking en nu aan de pasta’s. Ik heb wat speculaas kruiden meegenomen dus ga binnenkort even met hem speculaas bakken, zal hij wel leuk vinden.
Vorige week hadden we een mooie afscheidsbbq van Joost en mijn huisgenoot buddy Paul. De tijd zit er voor hen op en ze hebben beide mooie maanden in Nigeria gehad. Joost gaat terug naar NL en gaat zeer waarschijnlijk voor KPMG/PWC werken. Paul is afgelopen week even naar Amsterdam gevlogen om zijn ouders gedag te zeggen en zit nu al in zijn nieuwe huisje in Londen. Hij gaat waarschijnlijk voor Shell in Londen werken, die boys komen zeker goed terecht! Wel jammer dat Paul nu weg, zeer relaxte dude!. Maar ondertussen zijn er al twee nieuwe stagiairs bijgekomen. Ernst-Erik, studeert aan de Rug in Groningen en loopt stage op de brouwerij wat ongeveer een uurtje rijden hiervandaan is. Hij is al twee weekenden langs geweest en met hem ga ik in juni wat golf lessen nemen, nice! Otto is ook een nieuwe stagiair, hij doet een Master aan de Erasmus in Rotterdam. Allemaal wel slimme boys op hoog niveau dus, prima..veel leren dus! Doordeweeks probeer ik op maandag een potje te voetballen met expats in een klein stadion en heb gehoord dat er een gym hier in de buurt is dus dat wil ik ook op gaan pakken, dit om ieder geval 2 a 3 keer in de week lekker te sporten. Tijdens Koninginnedagparty ben ik gevraagd om aanstaand weekend op een expat feest achter de bar te staan met wat andere stagiairs. Feestje van 200 man van een goede borrel voorzien, grote bbq erbij helemaal prima dus. Dan wordt het aankomende week keihard studeren elke avond omdat mijn laatste tentamen al in zicht komt. Ik vlieg volgende week zaterdag avond, hopelijk wordt ik weer weggebracht met een bepantserde jeep en dan op naar Madrid. Ik kom zaterdagnacht om 3u aan in Madrid en moet daar wachten tot een uur of 8 in de ochtend, maar even backpack stijl ergens tukken en door naar Amsterdam vliegen. Is weer eens een budget vlucht, retourtje 550 euro is geen geld natuurlijk. Dezelfde vlucht met klm is 900 dus dan maar ff studentikoos terug en even Madrid aangetikt. Op 8 juni vlieg ik weer terug en dan nog ff doorknallen tot augustus, time flies! Mijn doel is om eind juni mijn scriptie in te leveren en af te studeren. Het enige is dat ik met ‘afrika’ en ‘leraren’ tegen me heb dus even kijken hoe ik dat ga regelen, komt goed! Ik ga weer even een kopje thee drinken voor mijn buik en proberen vroeg te tukken. Als ik tijd heb zal ik voor mijn vlucht volgende week nog even een bericht plaatsen en anders zie ik jullie snel weer even. Oja, ps ik ben bij een Afrikaanse kapper geweest dus niet schrikken als ik terug kom haha..

  • 16 Mei 2012 - 20:55

    Anita Van Ginkel:

    Hey..leuk dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel beterschap en succes met de studie! Goeie vlucht gewenst naar het nog steeds koude en natte Nederland. Ben benieuwd naar je kapsel haha.

  • 16 Mei 2012 - 21:18

    Anne En Tinie:

    Hoi Terry!! Leuk om weer eens wat van je te horen. Nog even en je bent weer thuis. We zijn benieuwd wat de kapper er van gemaakt heeft. Groetjes

  • 17 Mei 2012 - 13:27

    Jan:

    Wat klinkt het allemaal weer chill. Die kok is wel te chill, kan je die net even meenemen volgende week za, dan kan hij 2 weekjes voor mij koken;). Leuk van al die feestjes en dingetjes, je blijft zo lekker bezig.. Leer jij maar even goed een balletje slaan, dan gaan we dat in NL ook even samen doen!
    We meeten wel even als je in NL bent, gezellig!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Terry

Check hier al mijn foto's http://picasaweb.google.nl/braatworst16/

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 3665
Totaal aantal bezoekers 28672

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 31 Augustus 2012

Afstuderen Nigeria

Landen bezocht: